حال چه باید کرد? | دانشگاه فردوسی مشهد | 99/2/10

🔷در این نشست، آقای مغربی به تشریح و ترسیم وضعیت موجود و مطلوب #عفاف_و_حجاب در سطح دانشگاه و چگونگی پدیدۀ امر به معروف و نهی از منکر، در بین دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد، پرداختند. ایشان وضع موجود را شامل بیمها و امیدها دانستند که بیمها عواملی همچون مشاهده ریزشها، ترس از گفتگوی فرهنگی، محافظه کاری اکثریت، انعکاس ضعیف موفقیتها و دور باطل جلسات و مشاهده رویشها را، جزء امیدها برشمردند. دکتر مغربی دغدغهمندان عفاف، فعالین فرهنگی و جویندگان راهنمایی را، در زمینه #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر در سطح دانشگاه، محدود دانستند و ضمن تأکید بر لزوم تقسیم وظایف فردی در بین دانشجویان و اساتید دغدغهمند، وظایف جمعی را نیز، برای به ثمر نشستن فعالیتها، اجتناب ناپذیر خواندند.

🔷 ایشان برخی از وظایف جمعی اساتید را، در راستای حرکت به وضعیت مطلوب، اجتماع سازی، تشکیل شورای بسیج، شورای امر به معروف و... بیان نمودند و عواملی همچون پیگیری فردی، مواجهه رخ به رخ (به صورت ناشناس و شناس)، اقدام در سایه قانون و را نیز، از وظایف فردی دانشجویان و اساتید فرهنگی دانستند.

🔷 این عضو محترم هیئت علمی، یکی از راههای اثربخش وضعیت فعلی عفاف و حجاب را، تولید محتوا، با مضامینی از قبیل بیان مشکلات موجود در غرب، آموزش مبانیها، کمک گرفتن از جو خبری، کارآفرینی و... بیان نمودند. آقای دکتر مغربی در پایان جلسه، ضمن پاسخ به سؤالات برخی از اعضای کارگروه، علل انحراف برخی از دانشجویان را، سختی ازدواج، بیکاری، فشار همسالان منحرف، بی اطلاعی و عدم اقناع فکری، برشمردند.
🔷 لینک جلسه برگزار شده "هماندیشی؛ حال چه باید کرد؟" با ارائه آقای دکتر #مرتضی_مغربی
👇👇👇
https://vroom.um.ac.ir/p50fbdq5b8q/
📌 جهت استحضار همراهان ارجمند، به عرض می رساند که مشاهده جلسات برگزار شده، بر خلاف جلسات آنلاین، صرفاً از طریق سیستم کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است و متأسفانه از طریق گوشی موبایل و تبلت این امکان میسر نمی باشد.
وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy